10 teme pentru un social media manager

10 teme pentru un adminisrator de pagini pentru retelele de socializare

Social media

social media manager

Datele statistice arata ca doar pe Facebook sunt mai mult de 80 de milioane de pagini de afaceri care ajung sa aiba aproape 2,5 miliarde de comentarii lunar. Gestionand eficient o pagina de social cu un buget relativ mic se pot obtine rezultate multumitoare. De regula se considera ca munca unui administrator de retele de socializare se limiteaza la a publica pe Facebook, Twiter sau alte canale si cel mult sa raspunda la cateva mesaje sau comentarii. Gresit! Ca sa te ocupi de retelele de socializare a unei firme, a unei persoane si asa mai departe inseamna sa ai anumite cunostinte bine fundamentate si mai ales sa poti duce la bun sfarsit 10 teme fundamentale pentru un administrator de pagini pentru retelele de socializare.

10 teme pentru un administrator de pagini pentru retelele de socializare

 

1 stabilirea unei strategii

2 punerea in evidenta a marcii de promovat

3 planificarea si programarea postarior

4 sa raspunda la comentarii si mesaje

5 sa asculte reteaua

6 sa gestioneze fanii paginilor

7 sa organizeze si sa gestioneze campaniile publicitare

8 sa organizeze concursuri cu premii

9 sa monitorizeze rezultatele

10 sa fie la curent cu noutatile

1 STABILIREA SI DEZVOLTAREA UNEI STRATEGII SPECIFICE

Daca la baza orcarei activitati nu exista o strategie tot efortul depus pentru dezvoltarea activitatii respective va trece neobservat. Cu siguranta la fel functioneaza si activitatea pe retelele de socializare. Inainte de a posta trebuie stabilite obiectivele de atins; promovarea marcii, cresterea traficului pe situl web, cresterea numarul de fani si implicit de potentiali clienti si asa mai departe. Stabilirea obiectivelor de atins este fundamentala pentru o gestionare eficienta a canalelor de socializare.

2 MARCA IN PRIM PLAN

Plecand de la baza, alegerea imaginii de profil sau de coperta dar si  anumite elemente de identitate vizuala sunt esentiale si trebuie sa oglindeasca cat mai bine imaginea firmei, a marcii. Trebuie stiut ca o buna prezentare pune in evidenta imginea si valorile firmei sau marcii respective.

3 PLANIFICARE SI PROGRAMARE

Un administrator e retele de socializare care se respecta nu lasa nimic la voia intamplarii, el isi va planifica calendarul editorial cel putin lunar tinand cont de sarbatori, ocazii speciale, lansari de produse noi si asa mai departe. La nivel operativ este comod sa programeze anticipat postarile utilizand programe pe care retelele de socializare le pun la dispozitie.

4 RASPUNSURI LA COMENTARII SI MESAJE

Un bun administrator de retele de socializare trebuie sa raspunda concret si la subiect la fiecare mesaj sau comentariu intr-un interval de timp relativ scurt. Desigur exista si alternativa raspunsului automat care avizeaza ca mesajul a fost receptionat iar persoana care la trimis va primi un raspuns concret imediat ce va fi posibil.

5 SA ASCULTE RETEUA DE SOCIALIZARE

Nu este suficient sa publici sau raspunzi trebuie si sa fii atent la discutile din retea unde frma sau marca de care te ocupi este citata. In acest fel poti fi la curent cu ce se spune despre marca sau firma.

6 GESTIONAREA FANILOR

Fanii unei pagini de pe o retea de socializare se pot organiza in liste in asa fel incat sa fie usor de recunoscut cei cu activitati similare, cei ce doar vor sa-si spuna punctul de vedere si adevaratii clienti.

7 PUBLICITATE SOCIAL

Cand pe acelasi sector de activitate sunt multe firme este nevoie de publicitate cu plata chiar si pe retelele de socializare. Un administrator trebuie sa fie in masura sa dezvolte strategii publicitare eficiente pentru a obtine rezultate maxime cu buget minim punand in valoare firma sau marca pentru care lucreza.

8 ORGANIZARE DE JOCURI SICONCURSURI CU PREMII

Concursurile si jocurile cu premii maresc vizibilitatea firmei sau marcii si simultan creste numarul de fani care devin potentiali clienti. Studiile demonstraza ca aceste campanii sunt eficiente si nu au nevoie de un buget ridicat.

9 MONITORIZAREA REZULTATELOR

Rapoartele lunare sunt in masura sa ofere date concrete. Interpretarea corecta a acestor date va arata la ce nivel am atins obiectivele propuse si mai ales care vor fi masurile ce se pot lua pentru a atinge standarele pe care le dorim.

10 LA CURENT CU NOUTATILE

Social media e o lume in continua schimbare. Este foarte important sa fii mereu la curent cu ceea ce este nou in domeniu in acest fel se pot optimiza strategiile pentru a obtine rezultate maxime.

 

 

Acest articol a fost publicat în social media marketing și etichetat cu , , . Salvează legătura permanentă.