Ce este digital media marketing?

Marketing social media, ce este de fapt digital media marketing?

Ce este digital media marketing? Digital media marketing este ramura de marketing care se ocupa de vizibilitatea pe retele de socializare, de comunitatile virtuale. Digital media marketing este destinat firmelor, asociatiilor sau personalitatilor. Social media marketing grupeaza o serie de practici care se ocupa de gestiunea raporturilor online si de optimizarea paginilor web pentru social media S.M.O. (Social Media Optimization). Termenul este folosit pentru gestionarea comunicarii pe toate platformele pe care Web 2.0 le pune la dispozitie (servicii pe retelele de socializare, situri specializate pentru publicare fotografii, video, diapozitive).

Caracteristici social media marketing

Caracteristica acestor platforme este ca pagina realizata ramane proprietatea lor si nu a

ce este social media marketing

ce este social media marketing

firmei sau persoanei care interactioneaza si comunica cu clienti sau fani. Scopul social media marketing este de a interactiona cu utilizatori, consumatori si de a crea o anumita afinitate. O firma prin propriul blog profesional sau prin social network creeaza o relatie 1 la 1 adica mesaj transmis de firma si receptionat de destinatar. Un exemplu comun de social media marketing este actiunea marketingului viral; ceea ce face YouTube sau alte situri de video sharing. De exemplu pe aceste situri o firma isi poate pune in evidenta propria identitate publicand un continut interesant determinand difuzarea spontana a postului de catre utilizatori. Aceasta difuzare produce un efect viral care aduce mereu mai multe persoane si  atrage mai multi potentiali clienti.

Social media si marketingul traditional

Cu ce difera social media marketing de marketingul traditional? Social media marketing este diferit de alte tipuri de marketing. Acest tip de marketing da posibilitatea firmelor si clientilor sa interactioneze, sa comunice si sa schimbe idei. Acest aspect este o noutate in raport cu marketingul traditional care transforma consumatorul intr-un simplu spectator care priveste mesajul publicitar al firmei.

Platformele de social cele mai cunoscute (Facebook, Twiter, Linkedin si Instagram) ofera firmei date statistice precise privind gusturile si obiceiurile utilizatorilor. In acest mod promovarea uni serviciu sau produs poate fi prezentata doar persoanelor interesate de respectiva categorie merceologica. Din acest motiv cu o investitie minima se pot obtine rezultate maxime intr-un interval de timp scurt. Persoana care se ocupa de aceasta strategie se numeste Social Media Manager.

Social media marketing nu este subordonat Web Marketing. De fapt Web Marketing trimite mesajul de la firma la consumator facand in acest mod un marketing traditional: Firma-Editor-Client. Social media marketing utilizand retelele de socializare da posibilitatea firmelor sa utilizeze consumatorii nu numai ca destinatari ai mesajelor dar si ca promotori activi ai mesajelor. Elementele subiective ale fluxului se schimba si devin: Firma-Consumator-Consumator. Primul consumator este promotor autonom al mesajului, influenteaza al doilea client si in acelasi timp da mai multa credibilitate mesajului.

Din aceste motive prezenta activa pe retelele de socializare are o importanta deosebita si firmele aloca bugete substantiale pentru a crea si gestiona pagini profesionale pe retelele de socializare.

Acest articol a fost publicat în social media marketing și etichetat cu , , , , . Salvează legătura permanentă.