Ce este web marketing?

Ce este web marketing?

Inainte de a spune ce este web marketing vreau sa ma prezint: sunt un digital manager ma ocup de crearea si administrarea site-urilor web si a paginilor profesionale pentru retelele de socializare. Zilele acestea am avut o discutie cu un prieten care imi spunea ca utilizatorii internetului sunt atrasi mai mult de grafica unui website si mult mai putin de continut. Poate fi adevarat. Eu ma intreb cum poate cineva sa inteleaga din grafica unui website ce este marketingul online si cum functioneaza? Eu nu creez website-uri pentru cei ce iubesc grafica. Eu fac site-uri web pentru firmele care au de comunicat ceva important eventualilor clienti. Eu fac website-uri pentru cei ce vor sa gaseasca clienti online. Google este cel mai cunoscut motor de cautare. Prima pagina de Google nu are nici un element de grafica. Este pur si simplu o pagina web alba. Aceasta pagina cu celebrul ”search” iti deschide o lume intreaga de informatii. Fara grafica. Concluzie: comunicarea si informatia sunt cheia succesului atat in lumea virtuala cat si in cea reala.

Web marketingul este activitatea de marketing desfasurata online

Multe spatii de publicitate online sunt gratuite. Firmele pot incarca videoclipuri pe Youtube sau pot incepe un blog fara nici o investitie pot crea pagini de social media… Exista si web marketing cu plata. O campanie publicitara online costa infinit mai putin decat o campanie ofline. Internetul da posibilitatea firmelor sa urmareasca, sa stocheze si sa analizeze date despre client. Aceste date permit firmelor sa ofere clientilor servicii, produse si experiente personalizate.

Tipuri de marketing web

Internet marketing

Publicitate grafică (Advertising) – Utilizarea anunțurilor banner si a altor reclame grafice pentru a comercializa produse online.

Marketing cu motoare de cautare (Search Engine Marketing prescurtat SEM) – Folosirea  motoarelor de cautare pentru punerea in contact a utilizatorilor cu produsele si serviciile care ii intereseaza. Firmele  platesc pentru un clasament preferential intr-o lista cu rezultatele cautarii.

Optimizare pentru motoarele de căutare (Search Engine Optimization prescurtat SEO) – O modalitate gratuita si organica pentru firme de a mari vizibilitatea pe motoarele de căutare.

Social Media Marketing – Utilizarea site-urilor precum Facebook,Twitter, Youtube… pentru a te pune in contact cu clientii.

Marketing prin email (Email Marketing)  – Comunicarea cu clientii prin utilizarea email.

Marketing de recomandări (Referral Marketing) – Utilizarea canalelor de internet pentru a incuraja consumatorii sa recomande produse si servicii prietenilor si familiilor lor.

Marketing afiliat (Affiliate Marketing) – Colaborarea cu alte firme pentru a facilita achizitionarea de produse si servicii online.

Marketing in intrare (Inbound Marketing) – Cresterea valorii prezentei web a unei firme sau marci prin adaugarea de continut unic, cum ar fi bloguri, jocuri și videotutoriale.

Marketing video (Video Marketing) – Utilizarea videoclipurilor in scopuri promotionale.

Web marketing cu plata si organic

Firmele investesc un procent semnificativ din bugetele lor de marketing, pentru o pozitie cat mai  buna in rezultatele căutării online. Uneori platesc pentru o buna pozitionare pe motoarele de cautare. Sunt si cazuri cand reelaboreaza continutul de pe site pentru un pozitionament organic.

Cine are nevoie de campanii de internet marketing?

web marketing Botosani

web marketing

Majoritatea afacerilor de astăzi au au nevoie de prezenta online. Multe platforme gratuite pun la dispozitia utilizatorilor instrumente cu ajutorul carora se pot crea site-uri web cu aspect profesional. Retelele de socializare sunt gratuite, se pot crea pagini profesionale gratuite si sunt accesibile pentru milioane de persoane (diferit de website paginile vor fi mereu proprietatea retelelor de socializare).

Firmele care vand produse la nivel national sau international sunt cele mai interesate de web marketing. Imaginati-va un atelier auto local. Nu are nevoie sa intre in contact cu persoane din celalalt colt al tarii. Un website simplu, cu orele de funcționare și mărturiile clienților, este mai mult decat suficient. Marile companii care vand produse fizice pe piata globala sunt obligate sa foloseasca intensiv marketingul online. Cel mai simplu mod de a intractiona intr-un mod rentabil cu clienti dispersati este sa folosesti comunicarea pe internet.

Cum se poate dezvolta un plan de marketing online?

Web marketingul combina o gama larga de strategii de marketing. Aceste strategii sunt practic la fel cu strategiile folosite in marketingul traditional doar ca folosesc spatiul web pentru a comunica potentialilor clienti informatii despre produsele si serviciile oferite. Specialistii in marketing trebuie sa inteleaga punctele tari si punctele slabe ale diferitelor tipuri de marketing online. Pe masura ce stabilesc o strategie de marketing, analizeaza aceste aspecte si implicit creaza un plan de marketing strategic.

Comerciantul trebuie sa stie ce vinde si cine este clientul lui tinta. Diferite strategii de publicitate fac apel la diferite segmente ale populatiei. Retelele sociale, de exemplu, sunt utilizate pe scara larga de catre tineri, in timp ce utilizatorii mai în varsta sunt mai interesati de internet sau de email marketing. O analiza aprofundata a studiilor de piata ne pun la dispozitie informatii clare despre ceea ce doresc clientii si unde petrec mai mult timp pe internet.

Inainte de a crea un website o firma trebuie sa stie care este audienta tinta. In functie de asta poate stabili si strategia generala de urmat. Strategia poate sa mearga pe mai multe planuri, se pot crea videoclipuri si simultan se pot crea site-uri web. Ansamblul elementelor tehnologice din spatele web  marketingului este la fel de importanta ca mesajul. Firmele trebuie sa se asigure ca mesajele sunt accesibile tuturor, indiferent de tehnologia pe care o folosesc.

Web marketing dupa ce esti prezent online

Dupa ce anunturile apar online, compania urmareste care este impactul prezentei lor asupra publicului. Internet marketingul da posibilitatea firmelor sa urmareasca cu usurinta succesul website-ului lor. De fiecare data cand cineva da clic pe un anunt banner, intra pe linkul unui website sau urmareste un videoclip, aceste informatii sunt trimise agentului de marketing. Daca obiectivele site-ului web sunt indeplinite, campania poate fi considerata un succes. In cazul in care nu se ating obiectivele tinta  firma va trebui sa isi perfectioneze campania de publicitate.