Strategii de marketing online pentru firme mici si mijlocii
Strategiile de marketing online sunt asemanatoare cu strategiile de marketing traditional. Marketingul online la fel ca si marketingul traditional urmareste promovarea firmei, a marcii, produselor si serviciilor oferite cu scopul de a crestere numarul de clienti. Digital marketing are la baza cateva strategii fundamentale pentru cresterea traficului pe website:
- Strategie de marketing pentru dispozitivele mobile
- Strategie de marketing pentru continutul websit-ului (texte)
- Strategie de marketing pentru motoarele de cautare (SEM cu plata)
- Strategii pentru social media
- Optimizarea organica pentru motoarele de cautare (SEO)
Strategii de marketing pentru dispozitivele mobile
Evolutia tehnologiei are ca efect faptul ca tot mai multe persoane folosesc smartphonul pentru a face cautari pe internet. Statisticile spun ca 3 din 4 persoane care cauta ceva pe net folosind telefonul chiar au nevoie de acel produs sau serviciu. In momentul in care gasesc ceea ce cauta fac cautari aprofundate si in final iau o decizie: o vizita la firma, un telefon, sunt dispusi sa cumpere sau sa solicite serviciul oferit. Pentru o buna vizibilitate de pe telefon este obligatoriu ca site-ul web sa fie responsiv (adaptare pe toate dispozitivele; telefon, tableta, desktop). Pentru o buna strategie de marketing website-ul trebuie sa prezinte informatii concrete sa fie usor de citit si navigat.
Strategie de marketing pentru continut
Utilizatorii cauta informatii utile. Continutul website-ului trebuie sa fie concret si la subiect. Sopul este de a pune la dispozitia eventualului client informatiile de care acesta are nevoie. Informatiile de calitate ajuta potentialul client sa ia o decizie: te poate suna, poate sa ceara detalii despre serviciile pe care le oferi sau poate cumpara produsele tale.
Marketing pentru motoarele de cautare (SEM)
Intrebarea este cum sa procedezi corect pentru a aduce vizitatori pe website-ul tau? Platind sau folosind strategii de marketing pentru traficul organic? Raspunsul este simplu; daca domeniul tau are concurenta mare atunci este foarte greu sa te indicizezi organic pe motoarele de cautare. Strategia in acest caz este sa recurgi la anunturi cu plata (SEM). Pentru o activitate la nivel local se poate recurege la strategii pentru trafic organic (SEO).
Social media marketing
Strategiile de marketing pentru retelele de socializare au ca scop sa atraga cat mai multi fani care ulterior pot deveni clienti. Pentru a mari audienta paginii de social media este nevoie sa publici constant informatii despre firma produse sau servicii. Utilizatorii multumiti de oferta ta pot la randul lor sa contribuie la raspandirea continutului paginii tale distribuind postari interesante sau facand comentarii pozitive despre firma si activitatea ta.
SEO
Una dintre cele mai complexe strategii de marketing online este SEO. Pentru a aduce o pagina web pe prima pagina de Google pentru anumite cuvinte cheie este nevoie de foarte multa munca. Uneori nici macar nu este posibil. Strategiile pentru o indicizare organica a unui website incep inca de la conceperea structurii lui. De multe ori firme care au deja un website doresc sa gaseasca solutii pentru indicizare. Daca website-ul nu are o structura bine conceputa este imposibil sa fie pozitionat organic pe prima pagina. De cele mai multe ori website-ul trebuie refacut de la 0.
Concluzii
Am prezentat pe scurt cateva strategii de marketing online. Sunt strategii esentiale fara de care nu se poate vorbi de marketing online. Aceste strategii sunt minimul esential pentru o prezenta online eficienta. Daca nu esti prezent online ma poti contacta pentru o valutare fara obligatii a situatiei afacerii tale. Impreuna gasim o solutie eficienta pentru marketing online de calitate.