Marketing pentru avocati
Marketingul pentru avocati are doua categorii distincte: marketingul digital si marketingul ofline. O buna strategie de marketing le imbina pe amandoua. Pentru a structura strategia

marketing pentru avocati
de marketing un avocat trebuie sa raspunda la trei intrebari fundamentale: cine esti, ce faci care este profilul potentialilor tai clienti? De ce sunt importante intrebarile anterioare? Care sunt ideile principale pentru o strategie de marketing eficienta? Strategia ta de marketing se bazeaza de fapt pe tine si pe potentialii tai clienti. Practic trebuie sa incerci sa vezi putin mai departe de numele tau, de ramura de avocatura pe care te-ai specializat si vrei sa profesezi. Important pentru viitoarea strategie: personalitatea ta, punctele tale forte, clientii tai fideli, planurile tale de viitor. Personalitatea ta influenteaza direct activitatea ta. Care sunt punctele tale tari, excelezi intr-un domeniu dincolo de specializarea generala? Faci ceva special? In ce mod tratezi clientii? Care sunt clientii tai, cand te cauta si pentru ce au nevoie de serviciile tale, cum te gasesc si cum te vor gasi in viitor? Ce planuri de viitor ai? Vei lucra singur sau vrei sa formezi o echipa? Intrebarile acestea sunt importante pentru o strtegie de marketing eficace.
Marketing ofline pentru avocati
Ai un cabinet de avocatura? Poti fi tu specialistul de marketing? Cateva idei de baza pentru marketing ofline:
- Biroul tau de avocatura trebuie sa fie usor de gasit, cateva indicatoare bine plasate pot conduce potentialii clienti la biroul tau (mai ales daca biroul nu este usor de vazut din strada)
- Biroul trebuie sa fie semnalat, sa aiba o sigla si un manual de brand (set de reguli care reglemnteaza modalitatea in care poate fi utilizata identitatea vizuala a marcii tale)
- Pe indicatorul care smnaleaza biroul tau de avocatura poti folosi un slogan care sa defineasca in cateva cuvinte activitatea ta de baza

avocat marketing
De ce sa fii usor de gasit? Este frustrant pentru un client sa intarzie la intalnirea cu tine din cauza ca nu te gaseste, in acelasi timp o buna semnalizare a biroului tau te face cunoscut in cartier. O placuta metalica, un insemn luminos cu nume, program de functionare si o descriere scurta a specializarilor tale te face usor de gasit de clienti si cunoscut de vecini care in caz de nevoie pot apela la serviciile tale.
Elemente fundamentale pentru stategia de marketing
Pentru a fi eficienta o strategie de marketing are la baza patru elemente: constientizare, evaluare, decizie si recomandare. Legat de constientizare un potential client cand are o problema incepe sa culeaga informatii. Vorbeste cu prietenii si cunoscutii, cauta sfaturi online, inca nu este decis si nici macar nu stie daca are nevoie de un avocat. Cand potentialul client a inteles ca are nevoie de un avocat face o scurta evaluare, studiaza putin oferta de pe piata si va alege pe cel care cosidera ca este cel mai bun pentru nevoile sale. Daca oferta ta este compatibila cu necesitatile viitorului client acesta va decide sa te contacteze. Un client multumit de serviciile tale in mod sigur te va recomanda prietenilor si cunoscutilor. Pe scurt cand un potential client are nevoie de un avocat trebuie sa te gaseasca direct sau printr-o recomandare. Important este ca mesajul tau sa fie convingator si clientul sa te contacteze.
Marketing digital pentru avocati
Google MyBussines
Ai deja o pagina Google Mybussines? Un cont Google MyBussines te ajuta sa fii gasit online. O pagina bine structurata te ajuta sa fii gasit atunci cand oamenii cauta pe Google avocat in zona ta sau in orasul tau. Oferi informatii detaliate pe aceasta pagina despre serviciile de avocatura? Cu cat sunt mai bine organizate si relevante informatiile cu atat mai vizibila va fi pagina ta. In plus aceasta pagina ajuta clientii sa gaseasca biroul tau si aici poti crea chiar un mic website de prezentare.
Pagini de social media
Daca pentru Google MyBussines iti spun ca este o pagina indispensabila in ceea ce priveste social media depinde de tine de serviciile pe care le oferi de timpul pe care il ai la dispozitie pentru a gestiona o asfel de pagina si nu in ultimul rand depinde de tipologia de clienti. De exemplu daca te adresezi persoanelor fizice o pagina de Facebook sau Instagram bine administrata iti poate fi utila. Daca serviciile tale se adreseaza unor corporatii este bine sa ai un cont Linkedin. Paginle de social media sunt de cele mai multe ori o carte de vizita, aduce vizibilitate si este un pas inainte pentru a crea o comunitate. Aici clientii multumiti isi pot publica opiniile, potentialii clienti pot pune intrebari sau pot cere sfaturi pentru a rezolva cat mai bine problemele cu care se confrunta.
Greseli de marketing cand afacerea este in crestere
Majoritatea afacerilor cand sunt in crestere incep sa ignore imaginea, prezentarea, promovarea. E valabil si pentru avocati. E normal, cand cresti nu mai ai timp de strategii de marketing de imagini, de promovare. E momentul sa apelezi la o firma care sa se ocupe de promovarea si imaginea afacerii tale. Solutiile le veti gasi impreuna.
Website pentru avocati
Pentru ca informatiile pe care le pui la dispozitia potentialilor clienti sa ajunga rapid la cei ce le cauta ai nevoie de un website. Website-ul trebuie sa informeze corect publicul despre serviciile pe care le oferi si despre domeniul in care excelezi ca avocat. Un website te ajuta sa captezi atentia clientilor cand acestia nici nu sunt siguri ca au nevoie de un avocat. Oamenii cand simt ca au o problema incep sa caute solutii. Tu poti da detalii despre problema lui si despre modul in care se poate rezolva. Cand intelege ca are nevoie de un avocat pentru a rezolva problema deja e familiarizat cu tine cu stilul tau te va contacta cu siguranta. Initial cautarile pot fi: “cum sa rezolv problema x”; “sfaturi pentru problema x”… Cand este sigur ca are nevoie de un avocat va cauta: “avocat problema x”. Tu trebuie doar sa dai raspunsuri convingatoare la aceste intrebari.
Daca ai nevoie de ajutor pentru un marketing eficient pentru afacerea ta nu ezita sa ma contactezi. Eu si partenerii mei iti oferim servicii de marketing digital eficient.