Marketing comportamental

Marketing comportamental

Cunoscut ca targhet comportamental, marketingul comportamental se bazeaza pe comportamentul precedent al utilizatorilor online. In functie de cautarile precedente se afiseaza doar anunturi care intereseaza.  In timp ce rasfoiesti paginile tale web preferate ochii tai se opresc involuntar pe latura unei pagini web. Ce vezi acolo? Vezi anunturi care au fost acolo tot timpul si care chiar te intereseaza. In functie de cautarile precedente se afiseaza doar anunturi care intereseaza. Internetul pune la dispozitia firmelor informatii despre obiceiurile si dorintele consumatorilor. In acest fel se intelege cum trebuie facuta o campanie de marketing comportamental si cum se poate ajunge la un public interesat de produsele sau serviciile publicizate. Anunturile sunt interesante pentru utilizatori si in acelasi timp tin cont de dorintele si preferintele lor.

Ce este marketingul comportamental?

marketing comportamental

marketing comportamental

Marketingul comportamental proceseaza informatiile online si le utilizeaza pentru a adapta mesajul publicitar fiecarui potential client in parte. In cazul marketingului direct,  acelasi mesaj publicitar este transmis tuturor consumatorilor (normal, foarte multi nici nu sunt interesati).

Targhetingul comportamental utilizeaza analize web, aplicatii informatice si cookie, cronologia de navigare si adresele IP pentru a creea profile de utilizator. Cu aceste informatii serverul de publicitate va pune pe pagina web doar anunturi pertinente care sunt de fapt ceea ce cauta utilizatorul. Exemplu: cei ce au cautat “pensiuni la munte” vor vedea anunturi de oferte de locuri de cazare in pensiuni la munte chiar daca navigheaza pe alte site-uri.

Anunturile de pe YouTube sunt in mare procent rezultatul marketingului comportamental. Comentariile, aprecierile si cautarile utilizatorului sunt luate in consideratie pentru a prezenta anunturi care sunt legate de cautarile precedente.

Cine utilizeaza marketingul comportamental?

Majoritatea firmelor mari care vand online si platformele de social media utilizeaza tehnicile de marketing comportamntal, la fel si firmele platesc pentru a face publicitate prin intermediul lor. Marketingul comportamental nu este utilizat doar pentru a vinde. Firmele pot oferi bunuri si servicii care fac viata consumatorilor mai usoara. Marketingul coportamental este atat de bine pus la punct incat nici macar nu functioneaza pentru un public larg, el este un mod eficient de a gasi clienti tinta pentru produse si servicii.

Acest articol a fost publicat în Marketing online și etichetat cu . Salvează legătura permanentă.