Marketing dgital si culori
Inainte de a studia digital marketing traiam cu impresia ca folosirea culorilor pentru marci, website-uri sau publicitate este o chestiune de gust personal. Un capitol important din marketing-ul online este dedicat psihologiei culorilor. Alegerea culorilor are o importanta deosebita pentru strategiile de marketing. O culoare poate transmite un mesaj, poate creea identitatea unei marci, sau poate invita la actiune. Culorile folosite incorect pot avea un efect dramatic in comunicare. Ce efect ar avea asupra ta un indicator de stop de culoare verde? Ce efect ar avea asupra ta un produs biologic fara culoarea verde pe ambalaj?
Culorile, succesul si expertii in folosirea culorilor
Inainte de a explica semnificatia culorilor sa vedem ce zic expertii...
Marcile de succes si expertii cunosc bine puterea culorilor. Daca vrei sa comunici eficient cu publicul tau tinta trebuie sa folosesti corect culorile. Perceptia culorilor si senzatiile pe care le trezesc in noi depind in mare masura de experientele pe care le-am trait. O culoare nu corespunde unei senzatii universale. Si contextul in care se foloseste o culoare este important. De exemplu nu se poate folosi culoarea maro pentru etichetele detergentilor, nu da o senzatie de curat dar poate fi folosita eficient pentru o marca de ciocolata. Aceasi culoare poate fi buna sau gresita in baza contextului. Cercetatorii spun ca 90% din parerile despre un produs vazut prima data se bazeaza pe culori.
Capacitatea unei marci de a fi diferita
Una din cartile faimoase ale lui Godin Seth care explica cum sa te diferentiezi de concurenta se numeste “Vaca violeta”. Vacile sunt de regula de diferite culori albe, negre, maro sau combinatii de aceste culori una violeta ar iesi imediat in evidenta. Un factor important cand se vorbeste de marca si de recunoasterea ei este acela de a fi diferit de concurenta.
Culori pentru barbati si culori pentru femei
Ai vazut produse cosmetice de culoare maro sau portocalie? In mod sigur nu pentru ca sunt culorile cele mai putin apreciate de femei. Cui te adresezi? Culorile trebuie alese cu grija pentru publicul tinta; masculin sau feminin.
Psihologia culorilor si semnificatia lor
Semnificatia culorilor in marketing si marketing digital
Rosu– semnifica pasiune dragoste dar si razboi sau pericol, senzatiile la perceptia culorii rosii sunt immediate. Si uite cine foloseste rosu pentru imaginia de marca: Youtube, Coca cola, Vodafon, Canon Netflix si multe altele. Aceste firme transmit prin folosirea culorii un mesaj: forta, vitalitate diferentiere de concurenta…
Albastru– semnifica cinste, calm, incredere, stabilitate. Albastru este mult utilizat de firmele digitale si tehnologice (Facebook, Linkedin, IBM, Samsung, Philips) Albastru este culoarea marii si cerului transmite o senzatie de relax, comoditate.
Galben– semnifica fericire, optimism, uneori plictiseala. Culoarea in sine aminteste de soare transmite energie si vivacitate. Marcile care o folosesc(Shell, Hertz, Pagini galbene) transmit optimism, dinamism.
Orange– semnifica energie, dinamism, prietenie, pozitivism. Mesajul transmis de marcile care o folosesc (Fanta, Hermes Paris) este unul de prospetime si modernism.
Verde– simbolizeaza natura, sanatatea, atentia, echilibru. Marcile care o folosesc sunt prietenele naturii (Land Rover, BP, Acer).
Negru– simbolizeaza eleganta, lux, autoritate, calitate. Utilizata in special de marcile de lux (Zara, Nike, Adidas, Prada). Marcile care o folosesc transmit un mesaj de autoritate si seriozitate.
Multicolor– sunt marci consacrate care folosesc mai multe culori care pun in evidenta marca (Google, E-Bay, Microsoft) Aceste firme vor sa scoata in evidenta faptul ca se adreseaza tuturor, sunt deschise la diversivitate. Sunt marci multietnice si transmit un mesaj etic si profesional.
Culoarea prezentei tale online
Tu ai ales deja culoarea website-ului tau? Suna-ma 0752850711 si gasim impreuna cea mai buna solutie.