Cuvantul- magia unui secret antic
Cuvantul si importanta lui in marketingul digital
Cuvantul si importanta lui intr-o poveste scurta. In 1927 un pianist care dadea lectii de pian vrea sa publice un anunt intr-un ziar. Inainte de a concepe anuntul cere parerea lui John Caples. Sugestia lui Caples a fost ca anuntul sa inceapa asa: ”radeau cand m-au vazut la pian, cand am inceput sa cant…” La vremea respectiva anuntul a avut un succes extraordinar. Practic pianistul nu vindea lectii de pian, vindea autostima.
Cuvantul in epoca televiziunii si mai tarziu a internetului
Dupa mult timp apare televizorul. In televiziune publicitatea video inlocuiese anunturile textuale. Acest tip de marketing are succes in epoca televiziunii. La sfarsitul secolului tecut apare internetul. Initial tot ce se publica pe net avea la baza cuvantul, anununturile, publicitatea erau bazate pe text. Cineva a avut ideea fantastica sa imite televiziunea. Este momentul aparitiei ”Macromedia Flash” un program care inlocuia cuvintele cu filmulete si animatii ieftine. Google nu indicizeaza website-urile fara text dar clientii nu stiu asta. Web designerii au stiut ca cine vede un website in Flash o sa vrea unul identic. Nu a durat mult si clientii au inteles ca website-urile in flash nu sunt indicizate de Gogle si nici nu sunt vizibile de pe smartphone. Normal au cerut ca web designerii sa le refaca siturile. Multi s-au regasit cu un website la fel de inutil ca si cel in Flash. Website-uri cu grafica frumoasa lipsite de text si invizibile pe motoarele de cautare. Cuvintele sunt utilizate tot mai putin.
Imagini sau cuvinte?
O imagine valoreaza cat o mie de cuvinte spun graficienii si web designerii. Din nefericire imaginile nu vand, nu explica calitatile unui produs sau serviciu. In mod sigur e mai usor sa gasesti trei imagini decat 1000 de cuvinte. Dar totusi in ultimii ani ceva se schimba. Clientii web designerilor au inteles ca pentru a iesi in evidenta, pentru a fi diferit de concurenta nu ai nevoie nici de imagini nici de grafica. Oricine poate avea un website de acest fel. Persoanele cauta informatii pe web. Statisticile spun ca utilizatorii ajunsi pe o pagina web daca in primele trei secunde nu gasesc informatia cautata abandoneza pagina. Deci, daca au nevoie de un avocat si vad o pagina frumoasa cu trei poze nu pot fi convinsi ca avocatul se ocupa de exemplu de litigii comerciale. Cuvantul ramane important e secretul magic.