E suficient sa ai un site ca sa gasesti clienti?
Sa presupunem ca esti avocat si ai un birou de avocatura la Botosani. Deja ai creat site-ul web. Acum e momentul sa comunici cu Google si sa ii spui ca site-ul tau exista. Daca astepti sa-l gaseasca singur dureaza cateva saptamani. Ca sa comunici cu Google trebuie doar sa introduci harta site-ului (sitemap xml) si toate URL-urile paginilor pe Google Search Console. In acest mod Google indicizeaza site-ul tau in cateva minute.
Ai un site indicizat e suficient ca sa gasesti clienti
Diferenta dintre indicizare si pozitionament
Daca paginile au fost indicizate nu inseamna ca atunci cand cineva cauta „avocat la Botosani”, „Avocati Botosani”, „birou de avocatura Botosani” e.t.c. site-ul tau va aparea pe prima pagina. Este posibil sa apara pe a zecea pagina sau chiar mai departe si in mod sigur nimeni nu-l va gasi decat daca scrie numele site-ului
De ce nu se gaseste site-ul?
Scriind pe motoarele de cautare „avocat la Botosani” google gaseste 619 000 de rezultate. Intre aceste rezultate sunt si site-urile altor avocati care si ei doresc sa fie pe prima pagina. Cum stim in prima pagina sunt doar 10 locuri.
Intrebare
De ce din toate site-urile de avocati Google ar trebui sa-l puna pe al tau pe prima pagina? Am folosit ca exemplu avocat dar e valabil si pentru pshologi, stomatologi, chirurgi plastici, zugravi instalatori si asa mai departe. Sa creezi un website care sa ajunga pe prima pagina e din ce in ce mai greu. SEO nu e o stiinta exacta. Pot fi 20 de site-uri care sa aiba acelasi punctaj pentru pozitionarea pe prima pagina. Google nu le poate afisa pe toate pe prima pagina.
Scopul fundamental al unui website
Acum 15 ani era suficient sa ai un site ca sa ai vizite si contacte. Utilizatorii dadeau click pe toate link-urile. In prezent nu mai e asa. Utilizatorii sunt tot mai neincrezatori. Inainte de a intra pe site citesc titlul, descrierea, titlul site-ului. Mai nou se uita pe mai multe site-uri inainte de a lua o hotarare.
Nu e suficient sa ai un site ca sa gasesti clienti
Nu poti sa te gandesti ca vei gasi clienti daca scrii pe site aceleasi lucuri pe care le scriu si altii. Chiar daca esti pe prima pagina nu esti numai tu. Trebuie sa gasesti solutii pentru a te diferentia de concurenta, trebuie sa fii perceput ca cel mai bun in domeniul tau.
Pozitionamentul unui website
Pentru pozitionamentul unui site principalii factori sunt:
- Numele domeniului
- Numele paginii
- Titlurile si subtitlurile din pagina
- Calitatea continutului
- Numele si descrierea imaginilor
- Structura meniului
- Navigare intuitiva
Concluzii
Ca sa gasesti clienti cu un site astazi nu mai e suficient sa fii pe prima pagina. Trebuie sa oferi un serviciu unic si profesional. Comunicarea cu potentialii clienti trebuie sa fie clara si la obiect descriind cat mai precis serviciul sau produsul pe care il oferi. De cele mai multe ori daca ai un pret mic poti fi perceput ca un profesionist care ofera servicii scadente. In mod sigur nu e suficient sa ai un site ca sa gasesti clienti.